Wednesday, September 5, 2012

Mudahkanlah Ya Rabb.

Malam tak selalunya kelam
Siang tak selalunya cerah
Hidup tak selunya indah
Hari tak selalu terang
Namun kadang2 mungkin ada chaya dri celah celahan.

Assalamualaikum,bait2 kata dia atas mungkin berkait dengan apa yang berlaku dalam persekitaran hidup ni kot.Mehnah dan dugaan selalu je ade kan.Untuk uji kekuatan kita menghadapi segala ujian dari-Nya kan?Dah lama aku biarkan blog ni.Mungkin satu dua post je kot dlm sebulan.Kadang2 tu takde langsung.Apa nak buat  kan?Tu pun kalau rase rajin nk taip2 barulah ada sikit.Mengikut mood mungkin.Maaf.Hehe.

Aku telahpun menerima tawaran untuk melanjutkan di FMSMU-atau di FirstMoscowStateMedicalUniversity(soritakdespace) setelah ditawarkan kesana beberapa bulan sebelum ni..Alhamdulillah,aku bersyukur kerana dapat peluang ini.Aku sedar banyak cabaran dan dugaan yang akan aku hadapi jika aku ambil peluang ni.Segala pro dan kontra keputusan ini dah pun diambil kira.Akan berbicara saya tentang hal ini di lain post.^_^ Dan sekarang ni,aku sedang menghitung baki-baki waktu yang ada sebelum aku pergi.9 days left perhaps.

Moscow city Tumblr pic-expect the worst there


Doakanlah supaya segala urusan dipermudahkan oleh-Nya.Dan doakan juga kejayaan saya dalam mengharungi segala ujian yang mendatang.Tiadalah datangnya kekuatan itu melainkan daripada pemberi kekuatan itu sendiri.

Namun pasti ada cahaya yang keluar dari celah2 celahan tanpa kita sedari.Moga dipermudahkan urusan dunia dan akhirat.Permudahkanlah Ya Allah.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment