Tuesday, January 10, 2012

Angin tak nampak tapi boleh rasa wujudnya ia.

Dimulakan dengan Bismillah:

Dah lama juga tak ke pantai.Viewnya indah.Menenangkan jiwa dan fikiran.Tenung dalam2 lautnya yang membiru.Langit terbentang indah,sesekali burung2 gergasi membelah awan.Alangkah tenang.

Bukan pantai Malaysia.
Tapi,pantai ini bukan pantai biasa.Tak sangka tempat ni dah banyak berubah.Pasir putih pantai itu yang menjadi kawasan permainanku ketika dulu dah takde.Hilang dibawa ombak tenggelam dibawa gelombang.Memang baru-baru ini berlaku ombak besar kat situ.Kawasan pantai dah tak nampak macam pantai.Tebingnya dah tak de.

Angin sepoi2 bahasa membawa memoriku sewaktu kecil dahulu.Kenangan zaman kanak2,kembali menggamit memori.Ah,indahnya jika saat itu kembali lagi,jiran-jiranku yang dahulu,aku teringat akan kalian.Teman permainanku sewaktu kecil,entah dimana kalian sekarang.Jauh dari kawasan ini,andai ada mesin rentas waktu~~keluh benak hatiku.Lain jiwa manusia sejajar peredaran umur mereka.Semakin berkembang.Tak ade perkara sangat nak fikir.
                       
                                      ***

"Eh adik,jangan main tukul tu ,bahaya!!"nasihatku.Biasalah naluri kanak2 selalu aja nak cuba perkara baru.Tajam tumpul ape kisah.Semuanya mainannya.Tukul takpe.Jangan kapak yang jadi mainannya.

                               
 ~Sesungguhnya segala keindahan dan keunikan adalah milik-Nya~

2 comments: