Saturday, July 2, 2011

oPen BooK

Sekarang kita dalam bulan rejab dan bulan ramadhan akan menjengah kembali tidak lama lagi..aku harap aku sempat berjumpa dengan ramadhan tahun ini..ramadhan yang penuh barakah semestinya..berdasarkan pengiraan itu jugalah,pengajian aku semester 1 berbaki 2 bulan lagi..

aku nak kongsikan sedikit ilmu Allah yang aku peroleh dalam salah satu kuliah
Dr. Abdul Rahman Kurais pesan belajar ilmu..bukan maklumat tetapi blajar hingga mengenal pencipta .Ilmu perlu difahami dan dihayati hikmahnya..
Jadikan muka bumi Allah sebagai open book..bila2 masa je boleh baca..Lebih-lebih lagi bila melihat seluruh alam semesta..macamana pergerakan bumi..pergerakan haiwan ....paling dekat diri kita sendiri...manusia adalah satu organisma yang besar..berbillion2 cell ade kat dalam...masya-Allah ..setiap dalam cell yang halus tu pun ada lagi molecul2 organelle...hebatnya kuasa Allah memang tiada tandingan..

Dalam silibus bio tu ade bab ORIGIN OF LIFE...macam2 teori ade ..pening kepala aku baca..nampak macam mengarut je..macamana terbentuknya bumi...molekul2 gas....kejadian manusia pertama...HANYA ALLAH yang tahu perkara sebenar...tapi tiada yang mustahil jika Allah mahu jadikannya seperti itu...apa sahaja boleh tercipta walaupun diluar dugaan kita.

Biologi memang subjek yg mencabar tapi menarik...
Doakan aku supaya terus berjuang disini mempelajari ilmu Allah..
Aku doakan kejayaan rakan/teman seperjuangan /sahabat/kenalan/semua yg aku kenali..
All the best!!!!!!







No comments:

Post a Comment